De bedste tips til double unders

https://boxlife.dk/wp-content/uploads/2022/09/doubleunders.jpg

Iiiiiihhhh, altså!”

“Av, for h……”

“Jeg lærer det aldrig!”

Top 3 over sætninger jeg har skreget i frustration da jeg skulle lære at lære double unders. 

Kan du genkende? 

Udover de mange frustrationer jeg havde, så havde jeg også flere huskemærker på mine lægmuskler, som et synligt, og smertefuldt, tegn på mine manglende evner.

Gudskelov varede det ikke længe for mig, mens det for andre kan være en længere rejse. Og det er der en rigtig god grund til. 

Vi lærer nemlig forskelligt. De råd der hjalp mig, hjælper nødvendigvis ikke dig.

Nogle stopper med at prøve at lære dem, og andre vil med tiden lære det. Så du har to valg:

1: Du beslutter at du ikke gider bruge mere tid på det og laver singles resten af dit træningsliv. Intet problem eller løftet pegefinger herfra. Sjipning er fantastisk træning uanset stilart, se f.eks. blærerøven og sjippeikonet Buddy Lee.

2: Du nægter at give op og øver en lille smule så ofte du kan og brug andres råd.

  • Du kommer ofte et par minutter før holdet starter. Brug de par minutter på at øve. Og kun et par minutter, så frustrationen ikke når at vise sit ansigt. 
  • Spørg eller øv med en anden. Hvad der virkede for dem, kan måske virke for dig.

Det vigtige er faktisk bare, at man øver det en lille smule, relativt ofte. Det kan virke til at du ikke kommer nogle steder når forbedringen ikke er så tydelig. Det er nemt at se om du er stærkere i squat, fordi hey?! Nu kan du løfte 1 kg mere? 

Sjipning derimod (og andre øvelser der kræver koordination og skills) bliver meget hurtigt …0…0….0…0 Men tro mig! Hver gang er du LIDT tættere på.

Hvad er dit råd?

Dette er til dig som har mestret sjippetorvet. Du behøver ikke kunne lave 50 i træk, men du kan dog lave nogle. 

Hvad gjorde du? 

Hvilke tips hjalp dig? 

Hvad gjorde en forskel for dig? 

Lad mig, og andre, vide dine bedste råd til at lære double unders i kommentarsporet. Du ved hvad de går igennem, så dette er din chance for at give din viden videre. 

Bonusmateriale:

Under første Lock Down, lavede Rune Laursen denne video til Boxliferne, så de kunne øve double unders hjemme i stuen.

Tag en video af gangen indtil du mestrer den og fortsæt derefter til næste video.

Video 1 af 5

Video 2 af 5 

Video 3 af 5

Video 4 af 5

Video 5 af 5

2 kommentarer til “De bedste tips til double unders”

  1. Øv det til hvert træningspas (også de dage du er dårlig til det), sæt der op som en EMOM10 hvor har ca 30 s pause hvert minut.

    Arbejd med et tip ad gangen, hvis man vil forsøge at rette det hele på én gang ved man ikke hvad der virkede.

    Gør et nummer ud af at ikke at blive vred (det lykkes ikke altid ), brug det evt. til at træne aktivt at øve anger management!

This website or its third-party tools process personal data.
You may opt out by using the link Opt Out